Digitale media verslaan kranten
Door de steeds verdere invloed van digitale media lopen vooral de kranten abonnementen de laatste jaren flink terug. Steeds meer verschuift de consument naar snel en actuele nieuwsvoorziening via computer en mobiele telefoon. De krant is uit! Of moeten de kranten gewoon mee met de digitale veranderingen?
Waar vroeger bij het ontbijt even de krant werd gelezen, nemen de meeste mensen tegenwoordig helemaal geen tijd om even rustig te ontbijten, laat staan de krant te lezen. Logisch dus dat de abonnementen afnemen! Maar dat zou voor de krantenbazen geen probleem moeten vormen. Zolang ze de abonnementsvorm vaarwel zeggen!
De vraag naar actueel nieuws neemt de laatste jaren alleen maar toe. Redacteuren hoeven dus echt niet stil te zitten. Vooral informatie voorziening via internet wint aan populariteit. Maar op momenten dat je niet anders kan, zoals in de trein, worden de (gratis) kranten juist zeer goed gelezen. Echter zal dit ook afnemen met de komst van tv op je mobiel en mobiel internet.
Wie wil er nog nieuws lezen dat een paar uur oud is? Mogelijk is het namelijk allang weer veranderd!